- Auto
je samovyrovnávací a nezávislé na velikosti zatížení. Je možné ručně nastavit
výšku vozu podle potřeby terénu do 4 úrovní. Světlou výšku lze regulovat
v rozmezí od 90 do 260 mm, přičemž krajní polohy jsou určeny k řešení
výjimečných situací např. k vyproštění auta.
- Světla
vozu se točí podle směru jízdy, takže svítí i do zatáčky. Od roku 1967 má totiž
Citroën DS čelní světla s otáčecím mechanismem (jednodušší model ID tento
mechanismus neměl, ovšem zákazník si ho mohl podle přání dokoupit). Tento
mechanismus funguje tak, že vnitřní dvojice menších reflektorů určených jako
dálková světla osvětluje prostor podle směru kol. Vnější dvojice větších
reflektorů určených jako hlavní světla jsou pak vysoce přesná a osvětlují také
dráhu v závislosti na výšce vozu vpředu a vzadu.
- Auto
dokáže jet bez problémů i po třech kolech. Dvě třetiny jeho hmotnosti totiž
připadají na přední nápravu. Takže když se odmontuje jedno zadní kolo a
hydropneumatické pérování zvedne do největší výšky, jede auto normálně
s karoserií ve vodorovné poloze.
- Auto
má díky hydraulickému systému posilovač řízení a posilovač brd, což bylo na
svou dobu velmi výjimečné.
- V případě
defektu je možné vyměnit kolo bez použití zvedáku. Stačí auto jednoduše zdvihnout
do nejvyšší polohy, za-aretovat pomocí dodaného držáku a spustit dolů a pak už
zbývá jen prohodit kolo.
- Ruční
brzda není „ruční“, ale zatahuje se nohou a je umístěna vlevo u dveří řidiče,
tím vznikla možnost mít přední sedadla větší a umístěná hned vedle sebe.
- Rozchod
kol vpředu (1500 mm) je větší než rozchod kol vzadu (1300 mm), proto se autu
také přezdívalo „žabák“.
- Všechny
venkovní díly (střecha, kryt kufru, kryt motoru, blatníky aj.) mohou být odstrojeny
během několika minut. Jednotlivé díly drží na bezpodvozkové kostře doslova na
několika šroubech: např. zadní blatník lze sejmout po odmontování jednoho šroubu,
střecha drží na 4 západkách.
- Přístrojové
desce vévodí jednoramenný volant.
- Střecha
je vyrobena buď z „epoxy“ jakéhosi sklovláknitého umělohmotného materiálu,
hliníku nebo z oceli (typ kombi).
- Kapota
motoru je z hliníku (kromě modelu Citroën ID Normale) a rovněž kryt kufru
byl na prvních modelech Citroënu DS vyroben z hliníku.
- Citroën
DS začal velmi brzy používat kotoučové brzdy – byl to jeden z vůbec
prvních sériově vyráběných vozů s kotoučovými brzdami.
- Chladič
a první palubní deska (do září 1966) jsou vyrobeny z nylonu, což byl na tu
dobu velmi „nový“ materiál.
- Kuličkové
ložiska jsou přesně ve středu předních kol. V případě, že řidič ztratí
přední pneumatiku, tak ho tato situace nijak výrazně neohrozí na bezpečnosti
jízdy.
- Modely
Citroënu DS měly brzdový mechanismus přizpůsobený většímu zatížení, což
eliminovalo nebezpečí zablokování kol.
- Firma
Citroën odprodala licenci na technologii hydropneumatického pérování firmě
Rolls Royce, která ji od 70. let používá v některých svých vozech.
- Zadní
směrová světla jsou umístěna v horních rozích zadního skla na styku se
střechou.
- Zadní
okno auta bylo během prvního výrobního roku zhotoveno z plexiskla.
- Těžiště
v kolech se mění s výškou auta a na vozidlo takovéto velikosti je
extrémně vysoko.
- Vpředu
a vzadu se používali různé velikosti pneumatik a to i u typů kombi a injection.
|
|