Zajímavosti

  • Auto je samovyrovnávací a nezávislé na velikosti zatížení. Je možné ručně nastavit výšku vozu podle potřeby terénu do 4 úrovní. Světlou výšku lze regulovat v rozmezí od 90 do 260 mm, přičemž krajní polohy jsou určeny k řešení výjimečných situací např. k vyproštění auta.
  • Světla vozu se točí podle směru jízdy, takže svítí i do zatáčky. Od roku 1967 má totiž Citroën DS čelní světla s otáčecím mechanismem (jednodušší model ID tento mechanismus neměl, ovšem zákazník si ho mohl podle přání dokoupit). Tento mechanismus funguje tak, že vnitřní dvojice menších reflektorů určených jako dálková světla osvětluje prostor podle směru kol. Vnější dvojice větších reflektorů určených jako hlavní světla jsou pak vysoce přesná a osvětlují také dráhu v závislosti na výšce vozu vpředu a vzadu.

 

  • Auto dokáže jet bez problémů i po třech kolech. Dvě třetiny jeho hmotnosti totiž připadají na přední nápravu. Takže když se odmontuje jedno zadní kolo a hydropneumatické pérování zvedne do největší výšky, jede auto normálně s karoserií ve vodorovné poloze.

 

  • Auto má díky hydraulickému systému posilovač řízení a posilovač brd, což bylo na svou dobu velmi výjimečné.
  • V případě defektu je možné vyměnit kolo bez použití zvedáku. Stačí auto jednoduše zdvihnout do nejvyšší polohy, za-aretovat pomocí dodaného držáku a spustit dolů a pak už zbývá jen prohodit kolo.


  • Ruční brzda není „ruční“, ale zatahuje se nohou a je umístěna vlevo u dveří řidiče, tím vznikla možnost mít přední sedadla větší a umístěná hned vedle sebe.
  • Rozchod kol vpředu (1500 mm) je větší než rozchod kol vzadu (1300 mm), proto se autu také přezdívalo „žabák“.
  • Všechny venkovní díly (střecha, kryt kufru, kryt motoru, blatníky aj.) mohou být odstrojeny během několika minut. Jednotlivé díly drží na bezpodvozkové kostře doslova na několika šroubech: např. zadní blatník lze sejmout po odmontování jednoho šroubu, střecha drží na 4 západkách.
  • Přístrojové desce vévodí jednoramenný volant.
  • Auto má bezrámové dveře.
  • Střecha je vyrobena buď z „epoxy“ jakéhosi sklovláknitého umělohmotného materiálu, hliníku nebo z oceli (typ kombi).
  • Kapota motoru je z hliníku (kromě modelu Citroën ID Normale) a rovněž kryt kufru byl na prvních modelech Citroënu DS vyroben z hliníku.
  • Citroën DS začal velmi brzy používat kotoučové brzdy – byl to jeden z vůbec prvních sériově vyráběných vozů s kotoučovými brzdami.
  • Chladič a první palubní deska (do září 1966) jsou vyrobeny z nylonu, což byl na tu dobu velmi „nový“ materiál.
  • Kuličkové ložiska jsou přesně ve středu předních kol. V případě, že řidič ztratí přední pneumatiku, tak ho tato situace nijak výrazně neohrozí na bezpečnosti jízdy.
  • Modely Citroënu DS měly brzdový mechanismus přizpůsobený většímu zatížení, což eliminovalo nebezpečí zablokování kol.
  • Firma Citroën odprodala licenci na technologii hydropneumatického pérování firmě Rolls Royce, která ji od 70. let používá v některých svých vozech.
  • Zadní směrová světla jsou umístěna v horních rozích zadního skla na styku se střechou.
  • Zadní okno auta bylo během prvního výrobního roku zhotoveno z plexiskla.
  • Těžiště v kolech se mění s výškou auta a na vozidlo takovéto velikosti je extrémně vysoko.
  • Vpředu a vzadu se používali různé velikosti pneumatik a to i u typů kombi a injection.